سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وصیت نامه دانش آموز شهید حجت اله منصوری کیونانی

در راستای برگزاری یادواره شهدای دانش آموز استان کرمانشاه و کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان به همت بسیج دانش آموزی استان زندگی نامه، وصیت نامه و ... شهیدان دانش آموز استان در حال گردآوری است که در ادامه بخشی از زندگینامه و وصیت نامه شهید دانش آموز حجت اله منصوری کیونانی را خواهیم داشت.

شهید حجت اله منصوری کیونانی اول مهرماه سال 1346 درکرمانشاه چشم به جهان گشود. وی در کلاس چهارم نظری مشغول تحصیل بود که به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام می گردد و در منطقه دریاچه ماهی عملیات کربلای 5  درسوم خردادماه سال 1359 به فیض شهادت نائل گشت .

فرازی از وصیت نامه شهید

در مسلخ عشق جز نکو ر ا نکشند            روبه صفتان زشت خو را نکشند

گر عاشق صادقی ز مردن مهراس             مردار شود هر آنکه او را نکشند

 

به خدا قسم اگر شما امروز از مقابل شمشیر و حمله دشمن بگریزید هرگز از کیفر شمشیر آخرت در امان نخواهید بود وانگهی شما افراد نمونه و برجسته اجتماع خود می باشید مسلم بدانید که فرار از جنگ خشم الهی و سرافکندگی دائمی و ننگ ابدی را در پی خواهد داشت و نیز هر کس از صحنه جنگ بگریزد به عمرش افزوده و فرار مانع از مرگش نمی شود در عین حال کسانی که شوق لقاءالله را دارند همچون تشنه ای که به آب خواهد رسید به این فیض عظیم نائل می گردند .

ای رزمندگان اسلام بدانید که بهشت زیر سایه سلاحهاست و امروز هنگام آزمایش لیاقتهاست .(نهج البلاغه)

با نام یکتای دانا، حی توانا، قادر متعال و علیم کریم حل و علا با سلام به محضر آقایم امام زمان (عج) که چنان است که دل را به آتش عشق او داده ام و از خود بی خود گشته ام و با سلام به محضر رهبر عزیزم امام امت و با سلام به محضر امت شهید پرور خصوصا امت شهید پرور شهر عزیزم باختران ...

پروردگارا چندی است که در عشق مولایم امام زمان می سوزم و از هجرش ناله می کنم و در هر دعایی که برپا می شود منتظرم که آقایم بیاید.

خدایا به آیه آیه های قرآن چشمم را به جمالش نورانی گردان.

معبود من چطور می توانم زنده باشم و نفس بکشم در حالیکه همه دوستانم به سویت پر کشیدند و از این ظلمت سرای زندگی دست شستند و به سوی تو آمدند و تو آنها را فرا خواندی .

خدایا از آن واهمه دارم که نکند در مقابله با دشمن بترسم و پاهایم بلرزد و جزء سربازان تو قرار نگیرم در حالی که همیشه این نوا را زیر لب زمزمه می کنم اللهم اجعلی من جندک فان جندک هم الغالبون .

ای وای چه غمی است غم تنهایی از دوستان غمی که لذات معنوی فقط می تواند آنرا بفهمد و لذات مادی آنرا آرام نمی کند یارانی که در دل شب زمزمه سر می دادند و اشک می ریختند و از تو طلب عفو و بخشش می کردند . خدایا رضایت را در این دیدم که به جبهه بیایم و آنقدر در جبهه بمانم که رحمت تو شامل حالم شود و شهید شوم. الهی رضا برضائک و تسلیما لامرک

خدایا تو خود شاهد باش که من فقط برای رضای تو و برای احیاءکلمه توحید به این مکان پا نهاده ام و آنرا با دلیل روشن و با نور هدایت تو درک کرده ام .

ملت شهید پرور مطمئن باشید که راه خمینی حق است و خلاف آن باطل است هر که در این خط قرار گیرد مطمئن باشید که از صالحین خواهد بود .عزیزان دنیا را وسیله قرار دهید نه هدف زیست ،دنیا را به عنوان مزرعه آخرت بدانید نه به عنوان دنیای پایدار .

به محضر پدر و مادر گرامیم سلام عرض می کنم و امیدوارم که بعد از من صبر را به معنای واقعی آن در خانواده و در میان فامیلان رعایت کنید .

پدر ومادر عزیزم این چند سالی که به عنوان امانتی نزد شما بودم جزء رنج و زحمت برای شما هیچ نداشتم و وظیفه فرزندی را در مقابل شما به خوبی انجام ندادم .

همچنین به محضر خواهرانم سلام عرض می کنم خواهران گرانقدری که حتی در مقدسات و معتقدات از من پیشی میگیرند و از خلوص نیت از خدا طلب عفو و بخشش می کنند، نیز برادران گرانقدرم که من در مقابل آنها هیچ بودم و به خود جرأت اظهار وجود نمیدانم. برادرانی که از همان اوایل نوجوانی و دوران کودکی مرا با نوای روح بخش اسلام آشنا ساختید و مرا در خط مستقیم توحید قرار دادید .

برادرانم از شما می خواهم که بعد از شهادت من صبر و استقامت را پیشه کنید ...و انشاالله اگر خداوند توفیق داد شما برادرانم را نزد مولایمان (ع) شفاعت خواهم کرد و خواهرانم را نزد بی بی دوعالم شفاعت خواهم کرد .

پدر جان از اینکه امانتی را به صاحب آن برگردانده ای ناراحت مباش و مطمئن باش که امانت را دیر یا زود باید پس داد چه بهتر اگر زودتر این کار را بکنیم که امانت سالمتر و بهتر تحویل داده شود .

مادرم تو نیز از اینکه من حقیر و ناچیز را از دست داده ای ناراحت مباش. مادرجان مطمئن باش که خون من از قاسم و علی اکبر و علی اصغر امام حسین (ع) رنگین تر نیست . مادرم هدف آنقدر والا و بلند است که جز با خون و جان نمی توان به آن چیزی هدیه داد. انسان اگر واقعا هدف را شناخته باشد می داند که جان دادن در راه این هدف واقعا کم است و انسان آرزو می کند که صدها جان داشته باشد و همه را در این راه از دست بدهد . انشاالله اگر خداوند توفیق داد تو را نزد بی بی دوعالم فاطمه زهرا سلام الله علیهما شفاعت خواهم کرد .

حجت اله منصوری

یکشنبه 1365/9/23


+ نوشته شـــده در شنبه 92 آذر 30 ساعــت ساعت 8:56 صبح تــوسط مدیر | نظر